Muratcan Atak | Webmaster Blogu

Son Twitler


Reklam


SoundCloud


Yazmanın ve Kalitenin Altın Noktaları

Muratcan AtakMuratcan Atak

yazmanin-altin-noktalari-200x200

İçerik kraldır anlayışını, kişisel blog sitelerinin içerisine yerleştirmek ve oraya hapsetmenin kötü olduğu durumlara; günlük yaşantıdan basit karşı çıkışlar ile göstermek istiyorum.

Bir web site sahibinin ya da basitinden, dijital dünyada içerik üreten bir kişinin temel amacı; yazılarının okunması ve daha fazla okunarak topluma yararlı bir iş yapmak, ego tatmin etmek, fayda sağlamak ya da değer katmak gibi çeşitli amaçlar içerir. Bazen sadece içerik üretilip bırakılırken, bazen seo gibi çeşitli yöntemler ile yazılarını büyük kitlelere ulaştırmak isterler.

Yazmak; her şeyin başıdır!

Birçok seo uzmanına ya da arama motoru optimizasyonu bildiğini sanan kişilere sorulduğunda; seo işinde temel kuralın içerik üretimi olduğu düşünülür. Bolca içerik üretmek, bolca yazı yazmak; üst sıralara çıkmanın temel kuralı gözükür ancak ürettiğiniz bir ürünü ucuza mal edip, kalitesiz yaparak görselliğine ve zarafetine önem vermeden satışa sunarsanız; bakıcısı olur ama alıcısı olmaz. O sebeple içeriğinde ne kadar çok yazıldığı değil, kalite ve görsellik gibi etmenleri de önem arz etmektedir. Dilerseniz; içeriğinizi kral yapacak etmenleri sıralayalım:

Yukarıdaki kriterleri içeren bir yazı, temelde okunma oranı bakımından düşük olabilir ancak bu durumda araya SEO denilen, içeriğin sunulması çalışması da girmektedir ve içerik; kral olmaktadır.

  1. İmla kurallarına dikkat etmek

Bir yazının okunabilirliği; yazının kalitesi, yazının okuyanın ilgisini çekecek şekilde olması yada imla kuralları ile alakalıdır. Çoğu yazı okunulur ancak kendini okutan yazılar da vardır. İmla kuralları ve Türkçe’nin düzgün kullanımı, okuma oranını arttıran etmenler arasında görülmektedir. Bu şekilde, içeriğe meraksız ve isteksiz biri dahi; içeriğinizi sonuna kadar okuyabilir. Kısacası; mükemmel bir düzene kimse karşı koyamaz.

  1. Etkileyici cümleler seçmek

İçeriklerin en büyük sıkıntılarından birisi; okuyucuyu yazıda heyecanlı tutacak cümlelere yer vermemesidir. Etkin bir cümle ya da heyecanlandırıcı bir cümle; yazının okunurluğunu arttıran bir etmendir. Yazınızın genel okuyucu kitlesinin kişiliklerini tahmin ederek, onları heyecanlandıracak cümleler kurabilirsiniz.

kaliteli yazmak

  1. Görseller ile yazıya yön vermek

Yazıların eksik yönlerinden birisi; yazının sadece metinlerden oluşmasıdır. Görsellik, tartışılmaz olarak dünyanın en önemli etkileme araçlarından biridir ve konunuz ne olursa olsun; insanların anlamasını ve yazınıza odaklanmasını istiyorsanız; görseller ile yazınızı zenginleştirmelisiniz. Seçtiğiniz görseller; yazılarınıza uygun ve kaliteli olmalıdır. Yoğun iş dünyası ve çeşitli sebeplerden dolayı beyin yorgunluğu geçirenler için iyi bir odaklanıcıdır.

  1. İçindekiler bölümü oluşturmak

İçerik denilince, basit ve 300 kelime altı yazıların ele alınmaması gerektiğini düşünüyorum. Kaliteli bir yazı, ilgili bir konuda içinde tüm detayları barındıran bir yazı olmalıdır. Bu sebeple yazı, çeşitli alt bölümlere ayrılmalı ve yazının başında kısa bir içindekiler bölümü bulunmalı, ilgili paragraf başlarına linklendirilmelidir. Bu sayede insanların arama yapmasının önüne geçip, direk konuya odaklayabilirsiniz. Kısacası, okuyucuya zaman kazandırırsanız; kazanırsınız.

Zaman kazandırmanın çeşitli yöntemleri mevcut. Bunlardan bazıları ise şunlardır:

Kralın halka arzını gerçekleştirmek

İçerikler, yukarıdaki tekniklere göre hazırlanırsa; hem arama motorları için seo açısından hem de okuyucular açısından bir artıdır. Ancak bu şekilde hazırlanan içeriklerin halka arzını daha da kolaylaştırmak ve paylaşımı arttırmak için, doğal seo denilen (Picardes) işlemleri uygulamak gerekecektir.

Bir içerik üreticisinin temel mantığı şu olmalıdır. Ben yazdığım yazıyı okur muyum sorusuna, okurum diye cevap verebiliyorsa;  o yazının kral olmaması için bir etmen yoktur. Üretenin üretileni beğendiği yazılar, okunmaya ve değer vermeye mahkûmdur.

Yazı Hakkında Yorumlar 0
Henüz bu makalaye yorum yapan olmadı, ilk sen yapmak istermisin ?